Pionierski system został uruchomiony na początku lutego. Pierwsi pacjenci już zostali nim objęci, a docelowo włączone zostaną do niego wszystkie osoby wentylowane nieinwazyjnie cierpiące z powodu POChP i pozostające pod opieką domową Pallmed, świadczeniodawcy m.in. wentylacji mechanicznej w warunkach domowych. Rozwiązanie zapewnia pacjentom jeszcze wyższą jakość opieki i bezpieczeństwo, a kadrze medycznej kompleksowe wsparcie w prowadzeniu terapii.
– Telemonitoring Pallmed zupełnie zmienia perspektywę opieki nad osobami wentylowanym nieinwazyjnie w domach. Regularny nadzór, okresowa analiza kluczowych parametrów wentylacji i wczesne reagowanie to korzyści zarówno dla pacjentów jak i opiekunów, pielęgniarek oraz lekarzy – mówi Michał Kowalski, dyrektor generalny Pallmed.
Jak działa telemonitoring?
System działa na zasadzie synergii rozwiązań cyfrowych i kompleksowego wsparcia zespołu analizującego parametry pacjentów. Kluczowe dane o wentylacji są przesyłane z respiratorów na platformę Vivicheck. W systematycznych odstępach czasu zespół Centrum Telemonitoringu analizuje te dane i porównuje je z określonymi zakresami akceptowalności. W przypadku nieprawidłowości i odchyleń wyników od normy Centrum Telemonitoringu podejmuje odpowiednie działania według ustalonych scenariuszy. Są to m.in.: telefoniczne wsparcie pacjenta, zawiadomienie pielęgniarki prowadzącej bądź lekarza prowadzącego lub kontakt z firmą serwisującą sprzęt do respiratoterapii.
– Jesteśmy kolejnym krajem z Grupy Vivisol, w którym zapewniamy pacjentom najwyższą jakość opieki dzięki telemonitoringowi. Takie rozwiązania to przyszłość opieki domowej, mająca kluczowe znaczenie zwłaszcza w efektywnym leczeniu chorób przewlekłych – podkreśla Michał Kowalski.
Na podst. mat. prasowego
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.